Sensor geeft af en toe een niet ingesteld resultaat en is daardoor onbetrouwbaar

Ik heb bij de trap verlichting die met een sensor werkt. Ik heb drie tijdvakken ingesteld. Dit had ik ook al met een routine in “Three Times a Chime”, wat prima werkte, maar die is helaas uitgefaseerd en bestaat dus niet meer. Nu probeer ik hier in Hue Essentials hetzelfde te bereiken. Helaas werkt het niet goed en worden regelmatig verkeerde scenes getoond.
Wat ik graag weer wil is het volgende; bij dag en geen beweging het licht uit en bij beweging scene 1 gedurende 1 minuut en daarna het licht weer uit. Dit werkt zoals het bedoeld is.
Bij avond wil ik het licht zacht laten branden met Scene 2 en als er beweging is weer scene 1 en na 1 minuut weer scene 2. Hier gebeurt het regelmatig dat niet scene 2 terugkeert maar fel licht. Geen idee waar dit vandaan komt want dit is geen aangemaakte scene voor de trap.
Dan bij nacht het licht bijna uit (scene 3) en als er beweging is weer gedurende 1 minuut scene 1. Ook hier gebeurt het met regelmaat dat niet scene 3 terugkeert maar iets anders. Fel licht of zelfs helemaal uit.
Ik heb het al via AI geprobeerd in te stellen maar dat geeft geen ander resultaat.
Iemand die mij hiermee kan helpen?